Płeć jako moderator samooceny młodzieży dostosowanej i niedostosowanej społecznie Gender as a moderator of self-esteem in socially adjusted and maladjusted youth
Prezentowany artykuł zawiera wyniki badań nad samooceną dorastającej młodzieży. Przeprowadzona analiza porównawcza, ujawniła, że samoocena wychowanków przebywających w placówkach resocjalizacyjnych jest wyższa niż młodzieży uczęszczającej do szkół publicznych i nie podlega istotnym zróżnicowaniom ze względu na płeć. W tekście znajduje się również przegląd badań empirycznych innych autorów zajmujących się tą problematyką, dyskusja nad uzyskanymi wynikami oraz zalecenia praktyczne przydatne w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi.
The article presents the results of research into the self-esteem of adolescents. The comparative analysis conducted reveals that the self-esteem of juveniles placed in social rehabilitation institutions is higher than the self-esteem of youth attending public schools and that gender is not a statistically significant differentiating factor. The text also includes a review of empirical studies of other authors dealing with this issue, a discussion of the obtained results, and practical recommendations useful in the social rehabilitation juveniles.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00