Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Weaknesses in the Resources of the Family Environment and Developmental Disorders and Adaptation Problems in Children

Tytuł:
Weaknesses in the Resources of the Family Environment and Developmental Disorders and Adaptation Problems in Children
Niedostatki w zasobach środowiska rodzinnego a zaburzenia rozwojowe i problemy adaptacyjne dzieci
Autorzy:
Nowak, Beata Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1371580.pdf
Data publikacji:
2016-12-13
Wydawca:
Fundacja Pedagogium
Tematy:
zasoby rodziny
problemy adaptacyjne
zaburzenia rozwojowe
family resources
adaptation problems
developmental disorders
Źródło:
Resocjalizacja Polska; 2016, 11; 25-38
2081-3767
2392-2656
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the relationship between the condition of the family and developmental disabilities and adaptation problems of children raised in it. Finally, it presents the character styles determined by the resources of the family (personality traits, attitudes and parental competences), which can be useful not only in psycho-educational treatment of developmental disorders and in the diagnosis and understanding of the etiology of risky behavior of children and adolescents, but also in designing social rehabilitation interactions. Based on them, one can in fact undertake holistic socializing actions – consistent and adequate to the needs of children, parents and other family members.

W artykule przedstawione zostały powiązania między kondycją rodziny a zaburzeniami rozwojowymi oraz problemami adaptacyjnymi wychowujących się w niej dzieci. Finalnie zaprezentowano style charakteru determinowane zasobami rodziny (cechami osobowości, postawami i kompetencjami rodzicielskimi), które mogą być użyteczne nie tylko w psychologiczno-pedagogicznej terapii zaburzeń rozwojowych oraz w diagnozowaniu i rozumieniu etiologii zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, ale również w projektowaniu oddziaływań resocjalizujących. Opierając się na nich można bowiem podejmować holistyczne działania uspołeczniające – spójne i adekwatne do potrzeb dzieci, rodziców i innych członków rodziny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies