Analiza stanów nieustalonych grupowego napędu trakcyjnego z silnikami asynchronicznymi Transient state analysis for the group traction drive with asynchronous motors
Modern traction drives mostly use asynchronous motors fed from voltage inverter. Very often one carrier of traction vehicle has two independent motors. Most of drives use one inverter feeding one motor and very often this inverters have one DC-link circuit. The main purpose of this article is to show the new koncept that one bigger inverter can be able to feed two asynchronous motors connected in parallel, what can lower the price of inverters up to 30%. However the main problem is the behavior of the motors during dynamic state (for example during passing through the crossroads) when one of two motors is changing its angular velocity because of changing wheel radius (from main part to the wheel flange) what introduces the instability into its electromagnetic state. The natural behavior of motors is to balance their electromagnetic states which leads to the very big current ripples. This article describes mathematical model of group traction drive, test stand to study of dynamic state created at the Technical University of Łodź and results from simulation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00