This paper investigates operation of a high-speed eddy-current brake designed and manufactured for testing high-speed electric motors. The system is modeled using a three-dimensional time-stepping nonlinear finite elements with the aim of assessing performance of different rotors. The rotor thickness and the impact of copper coating on the brake performance are analysed. The computations compare well with partial measurements carried out on the laboratory test-stand.
W artykule zawarto analizę hamownicy wiroprądowej zaprojektowanej oraz wykonanej do badań silników elektrycznych wysokoobrotowych. Celem pracy, jest zbadanie wpływu budowy wirnika na charakterystykę mechaniczną hamownicy. Analizie poddano wpływ grubości wirnika oraz wprowadzenie warstwy powierzchniowej z materiału o znacznie większej przewodności – miedzi. Obliczenia przeprowadzono przy zastosowaniu trójwymiarowego nieliniowego modelu polowego. Wyniki obliczeń zweryfikowano na stanowisku pomiarowym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00