Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przekształtnikowy układ napędowy dla miejskiego pojazdu elektrycznego z hybrydowym magazynem energii - emulator fizyczny oraz makieta mobilna

Tytuł:
Przekształtnikowy układ napędowy dla miejskiego pojazdu elektrycznego z hybrydowym magazynem energii - emulator fizyczny oraz makieta mobilna
Power Electronic Drive System for an Urban Electric Vehicle with a Hybrid Energy Storage — The Physical Emulator and the Mobile Mockup
Autorzy:
Grzesiak, L. M.
Ufnalski, B.
Kaszewski, A.
Michalczuk, M.
Rumniak, P.
Gałecki, A.
Biernat, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1368546.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
hybrydowy magazyn energii
dyferencjał elektroniczny
pojazd elektryczny
hybrid energy storage
electronic differential
electric vehicle
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2013, 1, 98; 79-88
0239-3646
2084-5618
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper describes the design, construction and commissioning of compact converters for an urban electric vehicle. The proposed powertrain consists of two in-wheel outer-rotor motors, three-level inverters and interleaved converters interfacing the battery and the ultracapacitors. The electronic differential with the Ackermann steering model has been tested using a non-mobile experimental setup. A fuzzy logic controller for the onboard hybrid energy source is developed and discussed. Simulation studies point out the possibility to use slope information from the navigation system to improve performance of the source. This part of the research has been validated through extensive simulation tests on the real driving cycles. A mobile mockup is currently under the development and the algorithm is going to be the subject of future field tests.

W artykule przedstawiono opis konstrukcji oraz testy kompaktowych przekształtników energoelektronicznych przeznaczonych dla miejskiego pojazdu elektrycznego. Zaproponowany układ napędowy składa się z dwóch silników umieszczonych w kołach, trójpoziomowych falowników napięciowych i przekształtników DC/DC współpracujących z magazynem bateryjnym i ultrakondensatorowym. Na laboratoryjnym stanowisku badawczym wykonano testy dyferencjału elektronicznego wykorzystującego model Ackermanna. Zaproponowano również regulator fuzzy logic do zarządzania mocą w hybrydowym źródle energii. Badania symulacyjne wykazały zasadność wykorzystania w regulatorze informacji o nachyleniu terenu (np. z systemu GPS) do poprawy wydajności źródła. Algorytm będzie przedmiotem przyszłych badań na makiecie mobilnej, która aktualnie jest w trakcie budowy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies