Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stany dynamiczne w pracy synchronicznej silników indukcyjnych pierścieniowych

Tytuł:
Stany dynamiczne w pracy synchronicznej silników indukcyjnych pierścieniowych
Transient States During Synchronous Operation of Slip-Ring Induction Motors
Autorzy:
Azarewicz, St.
Zalas, A.
Zalas, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1368517.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
maszyny elektryczne
silniki pierścieniowe
synchronizacja
obliczenia MES
electrical machines
slip-ring induction motors
synchronization
FEM calculations
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2013, 1, 98; 143-148
0239-3646
2084-5618
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the problems connected with the process of synchronization, loss of synchronization and resynchronization typical slip-ring induction motors, working in different types of drives. The paper also presents the methods to attenuate the dynamic waveforms during the synchronization loss caused by momentary overload the machine or reduce the value of the stator voltages. The computational studies were performer using a specially developed field-circuit numerical model for the selected type of high-power slip-ring induction motors.

W artykule przedstawiono problemy związane z procesem synchronizacji, utraty synchronizacji oraz ponownej synchronizacji typowych silników indukcyjnych pierścieniowych pracujących w napędach różnego typu. Przedstawiono metody pozwalające łagodzić niekorzystne stany dynamiczne podczas utraty synchronizacji wywołanej przez chwilowe przeciążenie maszyny lub zmniejszenie wartości napięć zasilających stojan. Badania obliczeniowe wykonano wykorzystując opracowany polowo-obwodowy model numeryczny dla wybranego typu silnika pierścieniowego dużej mocy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies