The underground line in Warsaw from the beginning was equipped with automatic train protection system type SOP-2. After several years of operation system SOP-2 was modernized and expanded by automatic braking at the platform, called target braking. This function is realized by automatic starting of kraking in calculated point and proper regulation of its run to obtain the established precision of train stopping. The target braking function was developed and applied in Russian trains 81 type with DC traction motors and ALSTOM Metropolis trains with inverter fed AC motor drive.
Na I linii metra w Warszawie, działającej od 1995 r. jest eksploatowany system automatycznego ograniczania prędkości typu SOP-2. Po kilku latach funkcjonalność systemu została rozszerzona o automatyczne zatrzymywanie pociągu metra na przystanku. Realizując funkcje hamowania docelowego urządzenia wyliczają odległość do punktu zatrzymania i samoczynnie regulują siłę hamowania tak, aby zatrzymać się w wyznaczonym punkcie peronu z odpowiednią precyzją. Hamowanie docelowe jest uruchomione na dwóch typach pociągów eksploatowanych w Warszawie - rosyjskich pociągach typu 81 wyposażonych w silniki szeregowe prądu stałego i pociągach typu Metropolis z napędem asynchronicznym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00