Tytuł pozycji:
Jakość obsługi studentów w szkołach wyższych
- Tytuł:
-
Jakość obsługi studentów w szkołach wyższych
The Quality of Service Offered to Students in Higher Education Institutions
- Autorzy:
-
Pabian, Arnold
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1367330.pdf
- Data publikacji:
-
2016-02-08
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 2001, 2, 17; 178-181
1231-0298
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Szkoła wyższa świadczy usługi dydaktyczne studentom, których można nazwać jej klientami. Ponieważ działa na konkurencyjnym rynku edukacyjnym, zależy jej, aby tych klientów było jak najwięcej. Aby pozyskać nowych i utrzymać dotychczasowych, uczelnia powinna starać się zadowalać, a nawet zachwycać ich świadczonymi usługami. Potencjalne źródła tego zadowalania (zachwycania) tkwią w sferze usług dydaktycznych oraz w pozadydaktycznej obsłudze studenta przed przyjęciem go do społeczności akademickiej, w trakcie odbywania studiów oraz po ich zakończeniu. W artykule scharakteryzowano wymienione sfery oraz przedstawiono podstawowe warunki, jakie powinna spełnić szkoła wyższa, aby w pełni zadowolić (zachwycić) studiującą młodzież. Podkreślono również konieczność prowadzenia przez uczelnię badań marketingowych określających rzeczywisty stopień tego zadowolenia (zachwycenia) oraz dokonujące się w tym zakresie zmiany.
Higher education institutions offer services to students whom we may call clients. Since these institutions act on a competitive market they want to have as many clients as possible. In order to attract new clients and keep those whom they have already managed to recruit, they ought to make every effort to satisfy or even delight them with their services. The potential sources of this satisfaction (delight) lie in the quality of didactic services as well as the non-didactic catering for students-to-be, students and ex-students. This article discusses these service targets and the basic conditions which higher education institutions must fulfil if they are to fully satisfy (delight) the student. It also points out the need for marketing research to evaluate actual satisfaction (delight) and their dynamics.