Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Seminaria i prace magisterskie jako element kształcenia specjalistycznego na studiach ekonomicznych - przykład Szkoły Głównej Handlowej

Tytuł:
Seminaria i prace magisterskie jako element kształcenia specjalistycznego na studiach ekonomicznych - przykład Szkoły Głównej Handlowej
Seminars and Master’s Theses as an Element of Economic Education at the Warsaw School of Economics
Autorzy:
Bielecki, Piotr
Macioł, Stanisław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1367039.pdf
Data publikacji:
2016-02-03
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 1999, 2, 14; 102-114
1231-0298
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera obszerne fragmenty raportu z badań własnych Ośrodka Rozwoju Studiów Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej, zrealizowanych w 1998 r. wśród ogółu nauczycieli akademickich prowadzących seminaria magisterskie. Przedstawiony materiał stanowi pierwszą próbę oceny funkcjonowania seminariów magisterskich w zreformowanym (na początku lat dziewięćdziesiątych) systemie studiów w największej polskiej uczelni ekonomicznej. Przedmiot analizy obejmuje zadania, organizację dydaktyki oraz przebieg i efekty pracy seminariów magisterskich. Z racji wyboru grupy celowej objętej badaniami (promotorzy prac magisterskich), prezentowane ustalenia nie pretendują do miana materiału źródłowego, pozwalającego na ocenę jakości oferty tematyki prac magisterskich. Weryfikatorami jakości oferty seminariów magisterskich mogą bowiem być studenci, absolwenci oraz pracodawcy - pośredni użytkownicy usług edukacyjnych. Wyniki badań wskazują m.in. na zagrożenia dla tej formy organizacyjnej zajęć wynikające z realizacji zasady powszechnej indywidualizacji studiów. Znaczna część samodzielnych nauczycieli akademickich, reprezentujących mniej „modne” specjalności, ma problemy z pozyskiwaniem studentów na swoje seminaria. Ponadto obserwuje się niekorzystne zjawisko eliminacji grupowych zajęć seminaryjnych, co negatywnie wpływa na jakość wyników studiowania.

This article contains extensive fragments of a report from a study conducted in 1998 by the Warsaw School of Economics’ Center for Economic Education Development. The research was conducted among faculty conducting Master’s seminars. The materials presented here are the first attempt at judging the functioning of Masters’ seminars in the WSE’s teaching system, which was reformed in the beginning of the 1990s. The study analysed assignments, the organization of teaching, as well as the implementation and effects of the work conducted during Master’s seminars. Due to the nature of the target group (Master’ s thesis tutors), the report is not meant to offer source material for judging the quality of the subject matter of the theses. This can only be judged by the students, graduates and employers, who are the indirect recipients of educational services. The results of the study show the danger to this system of education posed by the individualization of every student’s course of learning. Many faculty members representing less “fashionable” fields face problems attracting students to their seminars. Moreover, the study noted a tendency to eliminate group seminar sessions, a fact detrimental to the quality of education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies