Na Madagaskarze nadal nie wszystkie dzieci objęte są edukacją podstawową. Ponadto spośród tych, które rozpoczęły naukę w szkole, tylko niewielka część dociera do poziomu maturalnego. Przyczyn tej sytuacji jest wiele. Obok powszechnego ubóstwa mieszańców jednym z powodów jest niechęć rodziców do edukacji szkolnej dzieci. Jednak coraz więcej malgaskich rodziców postrzega edukację formalną jako kapitał, który pozwoli w przyszłości ich dzieciom na awans społeczny. W niniejszym artykule autorka prezentuje wyniki badań własnych przeprowadzonych w czerwcu 2016 r. wśród 144 maturzystów z trzech liceów w Miandrivazo na Madagaskarze. Analizie poddane zostały status społeczno-zawodowy rodziców uczniów oraz formy pomocy udzielanej przez nich maturzystom.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00