Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podstawowe elementy funkcjonalne i strukturalne oraz przesłanki zapewnienia jakości w elastycznym systemie studiów

Tytuł:
Podstawowe elementy funkcjonalne i strukturalne oraz przesłanki zapewnienia jakości w elastycznym systemie studiów
Functional and Structural Components and Premises of Quality Assurance in a Flexible System of Study
Autorzy:
Woźnicki, Jerzy
Kraśniewski, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1366386.pdf
Data publikacji:
2016-01-31
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 1995, 1, 5; 67-99
1231-0298
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono ogólną koncepcję i podstawowe elementy elastycznego systemu studiów opracowanego na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych1 Politechniki Warszawskiej, gdzie od 1990 r. następuje jego ewolucyjne wdrażanie. System ten zapewnia wieloopcjonalność w zakresie realizacji zróżnicowanych zainteresowań i oczekiwań studentów, gwarantuje międzynarodową porównywalność programów i dyplomów, a także ma zdolność adaptacji do zmieniających się warunków funkcjonowania szkolnictwa wyższego. Ze względu na swoje właściwości strukturalne, elastyczny system studiów oferuje względną łatwość wprowadzania mechanizmów proefektywnościowych, pod warunkiem wspomagania go przez zaawansowany system informacyjny działający w sieci informatycznej jednostki organizacyjnej prowadzącej studia. Elastyczny system studiów z natury zawiera elementy sprzyjające utrzymywaniu jakości. We wdrażanym systemie istnieją jednak również procedury zapewnienia jakości wprowadzone celowo. Można wśród nich wyróżnić omówione w artykule mechanizmy stymulowania, nadzorowania i oceny jakości. Prezentowany model systemu studiów jest szczególnie odpowiedni dla dużego wydziału, kształcącego na kilku kierunkach studiów. Może on jednak działać z równym powodzeniem w ramach federacji mniejszych wydziałów, kolegium lub szkoły stanowiącej podstawową jednostkę organizacyjną uczelni.

Underlying concepts and basic components of a flexible system of study developed at the Faculty of Electronics and Information Technology, Warsaw University of Technology, are presented. Since 1990, the system has been gradually introduced at the Faculty. The system provides each student with an opportunity to design an individual program of study that best matches his/her interests and expectations. The system complies with international standards of engineering education. It can also be easily adapted to the changing environment in which institutions of higher education operate. The system must be supported by an advanced computer-aided management program running on a local area network if the education process is to be carried out in a cost-efficient way. The flexibility of the system of study naturally contributes to several aspects of education quality. Furthermore, because of its specific features, the system lends itself well to incorporation of various dedicated mechanisms of quality assurance. The presented system is particularly well suited for an institution of medium size which offers programs in several fields of study (college, faculty, school, or large department), but it can also be adopted by other institutions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies