Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of Reliability, Availability and Maintainability of Rail Gauge Change Systems

Tytuł:
Assessment of Reliability, Availability and Maintainability of Rail Gauge Change Systems
Ocena nieuszkadzalności, gotowości i podatności utrzymaniowej kolejowych systemów przestawczych
Autorzy:
Szkoda, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1366028.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne PAN
Tematy:
reliability analysis
gauge change system
track gauge change
analiza niezawodności
system przestawczy
zmiana szerokości toru
Źródło:
Eksploatacja i Niezawodność; 2014, 16, 3; 422-432
1507-2711
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper provides a comparative assessment of the reliability of two rail gauge change systems: wagon bogie exchange and SUW 2000 self-adjusted wheel sets. In the applied method of assessment, reliability is treated as a comprehensive feature comprising such system characteristics as reliability itself together with availability and maintainability. The calculations of selected reliability ratios, based on operation data, demonstrated that the SUW 2000 system may be an alternative method for overcoming the barrier of different track gauges compared to the current wagon bogie exchange.

Praca dotyczy porównawczej oceny niezawodności dwóch kolejowych systemów przestawczych: systemu wymiany wózków wagonowych i systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000. W zastosowanej metodzie oceny, niezawodność jest traktowana jaka właściwość kompleksowa obejmującą takie cechy systemów jak: nieuszkadzalność, gotowość i podatność utrzymaniową. Przeprowadzone obliczenia wyselekcjonowanych wskaźników niezawodnościowych, oparte na danych eksploatacyjnych wykazały, że system SUW 2000 może stanowić alternatywną metodę pokonania bariery rożnej szerokości toru w stosunku do aktualnie stosowanej wymiany wózków wagonowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies