Tytuł pozycji:
Nauka w gospodarce opartej na wiedzy a sytuacja w Polsce
- Tytuł:
-
Nauka w gospodarce opartej na wiedzy a sytuacja w Polsce
Education in a knowledge-based economy and the situation in Poland
- Autorzy:
-
Dąbrowa-Szefler, Małgorzata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1365995.pdf
- Data publikacji:
-
2016-02-10
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 2003, 2, 22; 67-87
1231-0298
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest uwypuklenie pomijanego często faktu, że w gospodarce opartej na wiedzy niezwykle ważną rolę odgrywa nauka. Przypominając, czym różni się wiedza naukowa od innych rodzajów wiedzy, Autorka koncentruje uwagę na dwóch formach oddziaływania wiedzy naukowej na gospodarkę, na innowacjach oraz na edukacji na poziomie wyższym. Pokazane zostały czynniki sprzyjające i ograniczające możliwości wykorzystania efektów nauki w gospodarce.
The purpose of this article is to highlight a frequently forgotten fact that that science plays an exceedingly important role in a knowledge-based economy. Reminding the readers of the differences between scientific knowledge and other kinds of knowledge, the article concentrates on two forms of influence by scientific knowledge on the economy, innovation and higher education. The factors that encourage or restrict the possibilities of using the results of science in the economy are illustrated.