Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Travel Blog as an ESL Teaching Tool

Tytuł:
Travel Blog as an ESL Teaching Tool
Blog podróżniczy jako narzędzie dydaktyczne podczas lekcji języka angielskiego jako drugiego (nieojczystego)
Autorzy:
Romaniukha, Maryna
Shelomovska, Oksana
Sorokina, Liudmyla
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1365975.pdf
Data publikacji:
2020-06-29
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
blog podróżniczy
nauczanie języka angielskiego
bogata semantyka
kreatywność werbalna
realia kulturowe
travel blog
English language teaching
rich semantics
verbal creativity
cultural reality
Źródło:
International Journal of Research in E-learning IJREL; 2020, 6, 1; 1-15
2451-2583
2543-6155
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Current stage of ICT development necessitates the improvement of teaching tools, skills, and learning outcomes. The article discusses bright educational prospects of travel blogging for students of English as a second language (ESL). The authors suggest a short theoretical overview of research into travel blogosphere’s educational opportunities, while discussing a classification of travel blogs according to the type of sender vs receiver communication. On a wide and modern textual material the article considers such prominent features of travel storytelling as polysemantic vocabulary, compact meaning representation, strategies to present cultural information and verbal creativity which can be of true interest for students of B2 level and above. The readers can also learn about a few forms of activity with travel stories which are individual special sampling with some specific focus (pun, irony, creative instances of word building), presentation of foreign culture by means of English, project work for a small group of enthusiasts, sampling stories by country, by area or by activity, and presenting one concise story to the classroom, as their own post or a paper brochure.

Obecny etap rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych stwarza możliwość doskonalenia narzędzi dydaktycznych, umiejętności i badania efektów uczenia się. Artykuł omawia szerokie perspektywy edukacyjne, jakie daje wykorzystanie blogów podróżniczych podczas lekcji języka angielskiego jako drugiego (nieojczystego) (ESL). Autorki dokonują krótkiego przeglądu teoretycznego badań nad blogosferą podróżniczą i przedstawiają klasyfikację blogów podróżniczych według rodzaju komunikacji między nadawcą a odbiorcą. Na tym materiale tekstowym artykuł rozważa tak znaczące cechy blogów podróżniczych, jak: słownictwo tematyczne, strategie prezentacji informacji kulturowych i językowa kreatywność, które mogą być interesujące dla uczniów realizujących poziom B2 lub wyższy. Autorki przedstawiają również kilka propozycji pracy indywidualnej uczniów z opowieściami podróżniczymi podczas lekcji. Proponowane formy pracy obejmują: ćwiczenia lingwistyczne (gry słowne, ironia, tworzenie słów), prezentację innej kultury za pomocą języka angielskiego, pracę projektową (dla zainteresowanych), napisanie własnego tekstu blogowego lub stworzenie broszury papierowej zawierającej relację podróżniczą z danego kraju.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies