Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sytuacja edukacyjna i zawodowa absolwentów studiów licencjackich - wstępna diagnoza na przykładzie województwa podkarpackiego

Tytuł:
Sytuacja edukacyjna i zawodowa absolwentów studiów licencjackich - wstępna diagnoza na przykładzie województwa podkarpackiego
Educational and occupational situation of graduates with a Bachelor’s degree - initial diagnosis based on Podkarpackie voivodship data
Autorzy:
Drogosz-Zabłocka, Elżbieta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1365332.pdf
Data publikacji:
2016-02-10
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 2004, 2, 24; 87-102
1231-0298
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiona jest wstępna diagnoza sytuacji edukacyjnej i zawodowej absolwentów studiów licencjackich województwa podkarpackiego, jednego z województw Polski wschodniej charakteryzującego się trudną sytuacją na rynku pracy. Badano absolwentów po dwóch latach od ukończenia studiów. W pierwszej części artykułu autorka omawia bazę materiałową badania, charakteryzuje także sytuację na podkarpackim rynku pracy. W części drugiej koncentruje się na sprawach związanych z pracą zawodową absolwentów i motywami jej wyboru oraz kontynuowaniem edukacji na uzupełniających studiach magisterskich. Wstępna diagnoza pokazuje, że istnieje zgoda absolwentów na podejmowanie pracy w pełnym i niepełnym wymiarze godzin oraz pracy dorywczej i na zlecenie zarówno zgodnej, jak i niezgodnej z ukończonym kierunkiem studiów. Większość badanych licencjatów - zarówno tych, którzy pracują, jak i niepracujących - podjęła uzupełniające studia magisterskie, uznając je za konieczny etap kariery zawodowej.

The article gives a preliminary diagnosis of the educational and occupational situation of graduates with a bachelor’s degree in the Podkarpackie voivodship, one of the administrative regions in eastern Poland with a difficult labour market. In the first part of the article the author discusses the background for the study and describes the labour market situation in the region. The second section focuses on graduates’ careers and motivations which drive their choices and encourage them to undertaken follow-up education leading to a master’s degree. According to the preliminary diagnosis, graduates are willing to accept full-time and part-time positions as well as temporary assignments, whether corresponding with their educational background or not. The majority of the studied graduates, both working and not working, have enrolled into master’s programmes and perceive them an essential part of their career.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies