Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sylwetki polityków na łamach luksusowych magazynów adresowanych do kobiet w Polsce w latach 1989–2018. Analiza porównawcza

Tytuł:
Sylwetki polityków na łamach luksusowych magazynów adresowanych do kobiet w Polsce w latach 1989–2018. Analiza porównawcza
The profiles of politicians in luxury magazines addressed to women in Poland in 1989–2018. Comparative analysis
Autorzy:
Dąbrowska-Cendrowska, Olga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1365083.pdf
Data publikacji:
2019-12-20
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tematy:
magazyny kobiece
sylwetki polityków
segmentacja
Źródło:
Media Biznes Kultura; 2019, 2(7); 113-128
2451-1986
2544-2554
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prasa kobieca, jako składnik polskiego systemu medialnego, była analizowana przez reprezentantów różnych dyscyplin naukowych. Badano między innymi: jej zawartość tematyczną, cechy formalne poszczególnych magazynów, kwestie własnościowe, problemy definicyjne, wewnętrzną subsegmentację itd. Omówione w tym artykule badania stanowią próbę uzupełnienia luki w analizach zawartości prasy kobiecej. Dlatego celem są sylwetki polityków publikowane w magazynach luksusowych w latach 1989–2018. Próbę dobrano celowo, tj. wybrano 10 magazynów, z których osiem należało do firm z zagranicznym kapitałem (5 z niemieckim, 3 ze szwajcarskim). Do polskich wydawców należały dwa periodyki. Z tego powodu istotnym elementem, branym pod uwagę w analizie materiałów, była narodowość kapitału kształtującego rynek polskiej prasy kobiecej. Cele szczegółowe to: dynamika zmian w sposobie prezentacji sylwetek polityków, dominujące postaci, stosunek ilościowy między reprezentantami polskiej i zagranicznej sceny politycznej, analiza ilościowa ze względu na płeć i wiek prezentowanych polityków.

Women’s press, as the element of Polish media system, was analysed by representatives of various field studies. They focused on both its content, formal features, ownership issues, definition problems and internal subsegmentation. This research is an attempt to fill the gap in the studies of women’s press content. For this reason, the main goal of this presentation is to analyse the profiles of politicians in luxury magazines in years 1990–2019. The research sample was chosen deliberately. It consists of 10 magazines. Eight of them belong to companies with foreign capitals (German – 5, Swiss – 3) and two belong to Polish ones. This means that nationality of the publishers, as an important element shaping women’s press market, was taken into consideration. Specific research goals: the dynamics of changes in the way politicians’ profiles were presented, dominant characters, quantitative relations between the profiles of Polish and foreign politicians, quantitative analysis of politicians gender and age.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies