Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simplex and complex reaction time of male drivers in various age - results of research with use of reflexometer

Tytuł:
Simplex and complex reaction time of male drivers in various age - results of research with use of reflexometer
Czas reakcji prostej i złożonej dla grupy mężczyzn w różnym wieku – wyniki badań z wykorzystaniem refleksometru
Autorzy:
Guzek, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1364128.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
driver research
driver reaction time
driver psychophysical properties
badania kierowców
czas reakcji kierowcy
własności psychofizyczne kierowców
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2014, 65, 3; 19-28
1234-754X
2084-476X
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper, results of some driver reaction time research are presented. In the research, typical device for psychological studies of drivers was used - so named reflexometer MCR. The reaction time of the driver, using controllers (keypads) of the panel, is assessed in response to stimuli in the form of sound and light signals. Results of measurement for above 100 drivers are presented. The surveyed group of respondents consisted of men aged from 19 up to 64. So called simple reaction as well as complex reaction is analyzed. A main criterion of analysis is driver age (age of respondents). This article presents a statistical analysis of the received results (reaction times). The results are presented in the form of histograms and statistical parameters of the distributions obtained (median, mean value, standard deviations, extreme values, and quantiles of order 0.1 and 0.9). They are presented for separate four age classes. In case of simple reaction examination, it has additionally been presented how a type of stimulus: light or sound stimuli affect the reaction time of respondents. The presented results are one of the effects of research project no N509 016 31/1251.

W artykule przedstawiono wyniki badań czasu reakcji kierowców. W badaniach tych wykorzystano typowe stanowisko stosowane w testach prowadzonych w pracowniach psychologii transportu – tzw. refleksometr. Czas reakcji oceniany jest na manipulatorach (przyciskach) stanowiska na bodźce w postaci sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Pokazano wyniki badań dla grupy 100 kierowców, którą tworzyli mężczyźni w wieku od 19 do 64 lat. Oceniane były tak zwane reakcje - prosta i złożona. Głównym kryterium analizy był wiek badanych osób. W artykule została przedstawiona analiza statystyczna uzyskanych wyników (czasów reakcji), zaprezentowanych w postaci histogramów i parametrów statystycznych uzyskanych rozkładów (mediana, wartość średnia, odchylenia standardowe, wartości skrajne oraz kwantyle rzędu 0,1 i 0,9). Są one przedstawione dla 4 wyróżnionych klas wiekowych. W przypadku badania reakcji prostej przedstawiono ponadto wpływ rodzaju bodźca: bodziec świetlny lub dźwiękowy na czas reakcji badanych. Zaprezentowane wyniki są jednym z efektów realizacji projektu badawczego N509 016 31/1251.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies