Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling and simulation of a disturbance to the motion of a motor vehicle entering a skid pad as used for tests at Driver Improvement Centres

Tytuł:
Modelling and simulation of a disturbance to the motion of a motor vehicle entering a skid pad as used for tests at Driver Improvement Centres
Modelowanie i symulacja zakłócenia ruchu samochodu w trakcie wjazdu na płytę poślizgową stosowaną w ośrodkach doskonalenia techniki jazdy
Autorzy:
Lozia, Z.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1364056.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
simulation
motor vehicle dynamics
Driver Improvement Centres
symulacja
dynamika samochodu
ośrodek doskonalenia techniki jazdy
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2015, 69, 3; 87-103
1234-754X
2084-476X
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper concerns the modelling of a disturbance caused to vehicle motion on a skid pad during tests carried out at Driver Improvement Centres (DIC). The disturbance is induced with the use of a dynamic “kick plate”, which is a mandatory element of the equipment of driver improvement centres of the basic and higher degree, pursuant to the Regulation of the Polish Minister of Transport, Construction and Maritime Economy of 16 January 2013 on the improving of driving techniques. The disturbance caused by a lateral displacement of the kick plate (relative to the vehicle path) forces the driver to undertake defensive manoeuvres such as turning the steering wheel, braking, or accelerating, separately or in combinations. The paper presents a model of motion and dynamics of a motor vehicle as well as a method of practical implementation of such a disturbance. The simulation results, showing the scale of the disturbance to vehicle motion to which the driver being trained must respond, have also been included. The methodology and results of choosing the speed with which the vehicle is to be driven during the test have been presented as well.

Artykuł dotyczy modelowania zaburzenia ruchu pojazdu w trakcie testów z wykorzystaniem płyty poślizgowej stosowanej w ośrodkach doskonalenia techniki jazdy (ODTJ). Zaburzenie to jest wywoływane z użyciem „płyty dynamicznej”, która stanowi obowiązkowe wyposażenie ośrodków doskonalenia techniki jazdy stopnia podstawowego i wyższego, co określono w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 stycznia 2013 r. w sprawie doskonalenia techniki jazdy. Zaburzenie wywołane ruchem poprzecznym płyty (w stosunku do toru ruchu pojazdu) zmusza kierowcę do wykonania manewrów obronnych w postaci obrotu kołem kierownicy, hamowania lub przyspieszania, bądź kombinacji tych manewrów. Artykuł przedstawia model ruchu i dynamiki samochodu oraz sposób wprowadzenia opisanego zaburzenia. Zaprezentowano wyniki symulacji obrazujące skalę zaburzenia ruchu pojazdu, na które pojazdu w trakcie testu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies