Fotografia krajobrazu w dydaktyce na przykładzie Wolińskiego Parku Narodowego. Część 1, Drzewostan w okresie lata Landscape photography in the didactic for example of Wolin National Park. Part 1, Forest stand during the summer
Wstęp i cel: Fotografia krajobrazu w dydaktyce jest ważnym źródłem poznawania rzeczywistości.
W procesie komunikacji społecznej jest ona nośnikiem informacji o rzeczywistości. W artykule
przedstawiono album fotograficzny. Zdjęcia wykonano w Międzyzdrojach na terenie Wolińskiego
Parku Narodowego w okresie lata. Zaprezentowano naturalną architekturę klifu Morza Bałtyckiego.
Celem było przygotowanie materiału dydaktycznego na potrzeby edukacji medialnej i zdalnej.
Materiał i metody: Psychologiczna i graficzna analiza struktury obrazu cyfrowej fotografii krajobrazu.
Obróbka fotografii cyfrowych za pomocą edytora graficznego. Wykonanie albumu
w edytorze Word. Krytyczna dyskusja problemu ze studentami. Refleksja końcowa.
Wyniki: Prezentacja dzieła artystycznego dotyczącego drzewostanu w postaci albumu fotograficznego.
Wniosek: W procesie komunikowania się społecznego, wykorzystując technologie multimedialne,
cyfrowa fotografia krajobrazu stanowi dla człowieka podstawowe źródło informacji o rzeczywistości
zewnętrznej. Obraz steruje procesem myślowym człowieka oraz wpływa na podejmowanie
przez niego decyzji. Obraz też wywołuje emocje, które mogą zakłócać ten proces decyzyjny.
Introduction and aim: Landscape photography in didactics is important sources realty. In the
process of social communication it is the carrier of information about reality. The article presents
a photo album. Photographs were made in Międzyzdroje in The Wolin National Park during the
summer. The natural architecture of the Baltic Sea cliff was presented. The aim was to prepare
the didactic material for the needs of media education.
Material and methods: Psychological and graphical analysis of image structure digital landscape
photographs. Digital photo processing using a graphical editor. Making of photo album in
the Word editor. Critical discussion of the problem with students. Final reflection.
Results: The fortest stand presentation of artistic work in the form of photo album.
Conclusion: In the process of social communication, using multimedia technologies, digital landscape
photography is for humans the basic source of information about the external environment.
The picture controls the human thought process and influences the decision making. The image
evokes emotions that may interfere with the decision-making process.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00