Introduction and aim: The aim of this paper is to describe the basics of C++ for educational purposes, taking into account issues such as the origins of language, comparing the languages C and C++. There will be presented Runge-Kutta algorithm in the C++ source code. The results obtained will be compared with the results obtained on the same input data, calculated in MathCAD and presented by W. Lipinski in the book: Numerical calculation-connection in the theory of signals and electrical circuits.
Material and methods: Differential equation of the fourth degree - Runge-Kutta will be written in C++ based on the results obtained in the program MathCAD. Shown as a flowchart, there will be presented an input data, and there will be described the source code as the results.
Results: Based on a comparison of results there has been presented the simplicity of this execution and the possibility of its further analysis.
Conclusion: There has been given the source code of the program C++, and results were compared with the results obtained in the program MathCAD, with using the same data.
Wstęp i cel: Celem niniejszej pracy będzie opisanie podstaw języka C++ w celach dydaktycznych, uwzględniając takie zagadnienia, jak: początki języka, porównanie języków C oraz C++. W dalszej części pracy przedstawiony zostanie algorytm Rungego-Kutty w kodzie źródłowym języka. Wyniki uzyskane, zostaną porównane z wynikami, uzyskanymi na takich samych danych wejściowych, wyliczonych w programie MathCAD, przedstawione przez W. Lipińskiego w książce: Obliczenia numeryczne w teorii sygnałów i obwodów elektrycznych.
Materiał i metody: Równanie różniczkowe czwartego stopnia - algorytm Rungego-Kutty - zostanie napisane w języku C++ na podstawie wyników otrzymanych w programie MathCAD. Pokazany zostanie schemat blokowy algorytmu, przedstawione zostaną dane wejściowe, oraz opisany zostanie kod źródłowy algorytmu z wynikami.
Wyniki: Na podstawie porównania wyników została przedstawiona akuratność kodu, zanalizowana prostota jego wykonania i możliwość jego dalszej analizy.
Wiosek: Napisano kod źródłowy programu C++, a wyniki porównano z wynikami uzyskanymi w programie MathCAD, z wykorzystaniem tych samych danych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00