Scientific research into the use of social media in the activities of nonprofit organisations has focused mainly on the scale of their application and on the analysis of the static elements of the social media profile. The research presented in this article concerns the specific form of nonprofit organisation, namely public benefit organisations (PBOs). The aim of the article is, therefore, to identify the leading function of the content published on Twitter and to determine how this function translates into public engagement. During the research process, the content analysis method was used (a sample of 981 tweets was selected for this purpose). The results indicate that Twitter usage by Polish PBOs is of minor importance. Generally, with the exception of the largest organisations, the Twitter profile was primarily focused on delivering information only and, hence, was used in one-way communication.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00