A number of factors affect the safety of navigation, the collision of two ships being one of them. In ship encounter
situations, certain principles of behaviour set forth by regulations are in force. Traditionally, a navigational
situation is evaluated by identifying the closest point of approach for the passing ships and by comparing it
with the assumed safe distance. Then it is necessary to use technical aids: radar and Arpa (depending on the
regulations). In Arpa, navigational situation information is mainly presented in the form of vectors. The other
presentation that can be used in an encounter situation is the predicted point of collision (PPC). This is the point
or points toward which one’s own ship should steer at her present speed (assuming that the target does not manoeuvre)
in order for a collision to occur. This paper presents original results of a study into the assessment of
ship encounter situations based on PPC. The methods (analytical and graphical) of PPC as a set of circles are
elaborated and an analysis of a ship encounter situation performed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00