The aim of the following article is to analyse the lying of a vessel at anchor in extreme hydrometeorological
conditions. As an example it describes the situation of the Panamax type bulk carrier anchoring in Prince Rupert
harbour restricted area. The investigation takes into consideration the impact of strong wind on the safety of anchoring
in sheltered waters. The presented calculations concern problems of slewing which result in changes
of heading. The analysis also includes a description of the wind and current forces. The final part focuses on
conclusions whose aim is to improve anchoring safety standards in areas managed by harbour authorities.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00