Since there is a tendency that new build vessels are increasing in size, dredging has become an important part
of the development and maintenance strategy for ports serving the largest ships. The increase in the technical
depth of vessels drives additional development of the entire port. However, the effectiveness of this type of project
depends heavily on unrestricted traffic and uninterrupted operation of the terminal. This paper presents
a modelling of various type of dredging activities in ports based on an existing work schedule. A tool used to
queue work activities with a vacation was used in this effort. The methodology of creating a dredging time
schedule in the port area depended mainly on disentangling interference caused by the ship traffic and dredgers
trying to work at the same time.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00