Ensuring security in a harbor requires research into its infrastructure using spatial environmental data. This
paper presents a methodology that defines the design of a graph for modeling the interactions between surface
currents and moving objects. Combining this graph with port charts that integrate electronic navigation charts
with coastal orthophotographs allows us to perform a multidimensional analysis. In addition, the complete information
about navigation and harbor infrastructure allows us to predict the effects of currents on objects that
are moving in the dock. The capabilities of this application were tested in the Gdynia harbor and the defined
graph is based on sea currents generated by the numerical hydrodynamic model M3D.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00