One of the factors affecting a ship’s safety during its voyage is the ability to detect encounter situations. Navigators
mostly use two parameters: closest point of approach (CPA) and time to CPA (TCPA). Their limit values,
considered as safe, depend on the parameters of the vessel, geographic area, and weather conditions. These
limits are set by the navigator and are based on his experience; however, in specific situations, there is a need
to use other parameters, such as ship domain. It is very important for the automated communication system to
determine the critical moment when intership communication should be started. The article presents an algorithm
of automatic detection of situations where the communication should be initiated. The influence of data
relating to the vessel, geographic area, and weather conditions can be taken into account. The output produced
by the program, based on the authors’ algorithm, is presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00