An emergency escape lighting system based on Low Location Lighting on passenger ships is required to ensure proper visual guidance to allow safe egress routes for evacuation of the ship’s deck, even in very dense smoke. LLL system components must be installed in specific locations of the escape route, as well as exhibiting the required photometric characteristics within a specified time after triggering. The luminance decrease curve for materials used for the surfaces of LLL system components depends on a number of factors, e.g. spectral distribution of light sources and light exposure parameters. Ascertaining the influence of specific factors allows optimization of the proper means of material exposure to achieve the required photometric characteristics. This article presents the normative requirements for LLL systems installed on passenger ships regarding their placement and photometric characteristics. It presents actual working conditions for LLL systems and laboratory test results for two photoluminescent materials, as well as formulating recommendations to ensure proper working conditions for the LLL system.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00