In many cases, sea ships are required to call at ports situated several hundred kilometers inland, including several
different types of ship (freight, passenger, recreational). The main benefit of sea-river navigation is that ships
may enter inland and carry cargo to the ports of other countries without their cargo having to be transferred
several times. This method significantly reduces the risk of damage to the cargo and also lowers transport costs.
An important element in sea-river shipping which is showing an increasing trend is that of passenger shipping
(cruisers). This article analyzes the current situation of this type of navigation in Poland. Several examples of
shipping routes on inland waters are presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00