The article presents an original two-stage simulation method for the optimization of seaport parameters. Presentation
of the method is based on example of parameter optimization of the outer container port in Świnoujście.
Presented method uses two limitations of the objective function related to safety of manoeuvring and mooring
of ships. It consist of two stages, first one is carried out for the parameters defined in the preliminary stage of
design. On the basis of results from this stage, layout and other parameters of port waterways can be adjusted
to satisfy assumed safety criteria. The second stage uses the parameters established in the first stage. It allows
for small adjustments which will not change the safety of manoeuvring. The result of second stage is optimal
parameters of the examined port waterways.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00