Stochastic model of ship traffic congestion in waterways applied to determine the influence of Liquefied Petroleum Gas tanker introduction on ship traffic on the Świnoujście–Szczecin waterway
Stochastic model of ship traffic congestion in waterways applied to determine the influence of Liquefied Petroleum Gas tanker introduction on ship traffic on the Świnoujście–Szczecin waterway
This paper presents the stages in stochastic ship traffic stream model creation, applied to determine the influence
of liquefied petroleum gas (LPG) tanker introduction to Police Port on the Świnoujście–Szczecin waterway.
The model is based on the Monte Carlo methodology, and is microscopic (which means that each ship’s model
is treated as a separate object possessing given attributes). The model is applied here in order to find the influence
of ships with dangerous cargo (LPG tankers in the case study) on regular ship traffic, and hence to establish
whether special traffic solutions are necessary.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00