This paper investigates the open-water characteristics of the 5-blade propeller with accelerating and decelerating
ducts using the Reynolds-Averaged Navier-Stokes (RANS) equation code. In the first step, numerical
open-water hydrodynamic characteristics of the propeller in the absence of a duct were validated using the
available experimental data. The shear stress transport (SST) turbulence model was chosen, which shows less
error in thrust and torque coefficients than others. In the second step, two accelerating and decelerating ducts,
namely ducts 19A and N32, were modeled. In these simulations, the clearance value was selected at 3 percent
of the propeller’s diameter and uniform-flow conditions were assumed.
After analysis of the mesh sensitivity for the propeller thrust, the results were compared to the corresponding
open-water condition values. In this regard, results of the hydrodynamic coefficients, pressure distribution, and
coefficients on the propeller-blade surface and ducts were also analyzed and discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00