The aim of this paper is to assess the utilization of selected transportation modes in services facilitating Polish
foreign trade between 2010 and 2017. Poland’s foreign trade in commodities is characterized generally herein.
The contribution of individual transport modes (i.e. road, rail, inland waterways, sea, or air) to facilitating
Polish exports and imports is analyzed in terms of quantity and value. As research material, data from the
Customs Administration Analytical Centre are used. Simple statistical and graphic methods (e.g., structural and
dynamics indicators) are applied. Polish foreign trade in commodities grew between 2010 and 2017. At the same
time, the shares of individual transport modes in facilitating exports and imports shifted, with transport by road
remaining the largest contributor. Quantitatively, the share of road transport increased, in both exports and imports;
however, a reverse trend was observed for its value.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00