In this paper, the hydrodynamic resistance of one-step planing craft has been experimentally investigated under
different geometrical and physical conditions. For this to be accomplished, a Fridsma body model with different
deadrise angles was considered. Moreover, the effect of the longitudinal distance of the step from the transom
and the step height on the hydrodynamic resistance of a stepped planing craft has been evaluated at different
hull velocities. According to the experimental results, frictional resistance can be enhanced by decreasing the
height of the step. However, a greater total resistance can be obtained by increasing the longitudinal distance
of the step from the transom. Moreover, it was found that the proportionality of the longitudinal distance of the
step from the transom to the step height has a remarkable effect on the hydrodynamic efficiency of the step in
stepped planing craft.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00