According to some authors it is estimated that around 80% of accidents at sea are caused by human and organizational
errors (HOE). In order to gain knowledge of phenomena that occur during ship operations, a decision
was made to design and build a test site for carrying out model-based investigations of ships, including in situations
of hazard to buoyancy. The model-based investigations are used as the basic and universal method for
forecasting ship dynamic properties. The results of initial research on the dynamic impact of air flow on an 888
project type ship model are presented in the elaboration. The research has been executed at a test stand located
in the Polish Naval Academy. The experimental results have been compared with theoretical calculations for
angle of dynamic heel. Input parameters for the tests and calculations have been defined in accordance with
recommendations of the Polish Register of Shipping (PRS) and International Maritime Organization (IMO)
(IMO Instruments).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00