Spoofing, anti-spoofing, jamming, and anti-jamming algorithms have become an important research topic within
the Global Navigation Satellite System (GNSS) discipline. While many GNSS receivers leave large space
for signal dynamics, enough power space is left for the GNSS signals to be spoofed. GNSS signal power on the
earth’s surface is around 160 dBW. The goal of spoofing is to provide the receiver with a slightly more powerful
misleading signal, stronger than the original GNSS signal, fooling the receiver into using fake signals for
positioning calculations. The receiver will generate a misleading position of the navigator. Practical spoofing
that provides misleading navigation results of the receiver is difficult to conduct due to the signal infrastructure.
Using trivial anti-spoofing algorithms in GNSS receivers, spoofing attacks can be easily detected. The article
discusses the vulnerability of unmanned vehicles and provides an approach to anti-spoofing based on measuring
distance between two antennas.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00