Corporate social responsibility (CSR) is the process of finding out the changing expectations of stakeholders and including them in a business management strategy. CSR is a concept of the optional incorporation of social and environmental aspects into the operations of a business entity. The objective of this article is to: (1) present the historical determinants of CSR and its practical dimension; (2) characterize the activities of fuel companies in the light of the publication of CSR information in reports; (3) indicate the information and contents of the annual reports of oil companies – in particular taking account of the information about corporate social responsibility; (4) provide proposals for the structure of a model annual report including information about corporate social responsibility which could be used for the selected oil companies that were investigated. The methods of inductive and deductive reasoning and descriptive analysis, as well as desk research were used in the writing of this article.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00