This paper presents preliminary results of research to develop a method of analysis of chosen parameters of
vessel traffic flows on a bend in a waterway. Assumptions within the model are based on the geometrical dependences
and, for a significant part, on expert experience and real life manoeuvring tactics. The work is focused
on the analysis of coordinates of a ship, reduced to its centre of gravity, for different input and assumed output
parameters. The proposed method allows also for the analysis of other parameters that influence navigational
safety such as rate of turn. The results confirm the possibility of assessment of traffic flow parameters with use
of the developed method. In the next stages of the work, algorithms which are capable of accounting for human
factors and external conditions can be implemented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00