The lack of proper communication between navigators is one of the many causes of dangerous situations
in maritime transport. Automation of communication processes, in particular negotiation processes, can help
either avoid such situations or, when they do occur, deal with them more promptly and effectively. We have
characterized inference processes in maritime communication and the communication subontology used to
describe these processes. The negotiating processes involving two or more parties are considered. An example
is given of an encounter by three ships that requires communication (including negotiations) between the three
navigators. We also present how the described communication processes can be automated using the developed
subontology of communication.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00