Autonomous underwater vehicles are vehicles that are entirely or partly independent of human decisions. In order
to obtain operational independence, the vehicles have to be equipped with specialized software. The task
of the software is to move the vehicle along a trajectory while avoiding collisions. In its role of avoiding
obstacles, the vehicle may sometimes encounter situations in which it is very difficult to determine what
the next movement should be from an ad hoc perspective. When such a situation occurs, a planning component
of the vehicle software should be run with the task of charting a safe trajectory between nearby obstacles. This
paper presents a new path planning algorithm for a Biomimetic Autonomous Underwater Vehicle. The main
distinguishing feature of the algorithm is its high speed compared with such classic planning algorithms as A*.
In addition to presenting the algorithm, this paper also summarizes preliminary experiments intended to assess
the effectiveness of the proposed algorithm.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00