This article presents the results of research on determining inland vessel position using a single stationary,
non-metric camera, which was positioned on the Długi Bridge in Szczecin. Studies included a comparison of
graphical methods (i.e. geometric transformation and the bunch of rays method) and analytical methods (i.e. 2D
to 2D transformation and 3D to 2D transformation). The research material was a collection of video images
of an inland vessel navigating the West Odra River between the Długi and Kolejowy bridges in Szczecin. The
results of the research were compared to reference points determined using tachymetric surveys and material
acquired by an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) and the onboard GNSS satellite receiver with Real Time Kinematic
(RTK) correction.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00