The article presents a simulation method for determining the minimum safe pull of tugs assisting in port manoeuvres. The method can be used to determine the relationship between the minimum safe pull, understood as
the tension on the line, of the assisting tugs and the overall length, cargo capacity or net capacity of ships manoeuvring in a given port under allowable hydrometeorological conditions. The method was verified through
simulated tests of gas tankers’ entry, turning and berthing at the LNG terminal of Świnoujście.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00