This paper presents the problem of the “know-how” needed by the operators of vessel traffic supervision, monitoring,
advisory and safety zone management systems required and maintained by marine navigators on their
ships. The problem of the proper and correct interpretation of these systems is raised. Different types of ship
safety zones, concerning both anti-collision and navigational purposes are presented, introducing the concept
of hydrographic ship domain. Anti-collision and hydrographic domains were compared in order to establish
mutual dependence. The factors influencing the two types of ship domains were analysed. The author proposed
their merging and replacement with one universal domain, discussing its advantages and disadvantages. The
analysis of the factors influencing the shape and size of such ship safety zones in conducted. The results in the
different phases of research were presented and conclusions were drawn.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00