The aim of this article is to determine the proper regime of the carrier’s liability for
the loss of goods when the loss cannot be attributed to the specific stage of multimodal
carriage. The author points out the situations in which the regime of the carrier’s liability
is directly defined by the domestic or international transport law. However there
are many situations when finding the proper regime is more difficult. The author is of
the opinion that a multimodal carriage contract is of a mixed nature. The methods of
ascertaining legal effects of mixed contracts can be helpful in determination of legal
effects of a multimodal carriage contract including rules of the carrier’s liability.
Celem artykułu jest określenie właściwego reżimu odpowiedzialności przewoźnika za
utratę lub uszkodzenie towaru w sytuacji, w której szkoda nie może być przypisana do
konkretnego odcinka przewozu. Autor wskazuje sytuacje, w których reżim odpowiedzialności
przewoźnika jest wprost określony przez krajowe lub międzynarodowe prawa
przewozowe. Istnieje jednak wiele przypadków, w których odnalezienie właściwego
reżimu jest trudniejsze. Autor jest zdania, że umowa przewozu multimodalnego ma
charakter mieszany. Przy ustaleniu jej skutków prawnych, w tym reżimu odpowiedzialności przewoźnika, może być więc pomocne odwołanie się do metod ustalenia skutków
prawnych umów mieszanych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00