Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena wpływu ciśnienia paliwa zasilającego wtryskiwacz na parametry drgań tulei reakcyjnej wywołane rozpyloną strugą paliwa

Tytuł:
Ocena wpływu ciśnienia paliwa zasilającego wtryskiwacz na parametry drgań tulei reakcyjnej wywołane rozpyloną strugą paliwa
The evaluation of the influence of the fuel pressure in the injector on the parameters of vibration of the reaction sleeve triggered by the atomized fuel spray
Autorzy:
Merkisz, J.
Markowski, J.
Waligórski, M.
Pielecha, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/134178.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Tematy:
silnik o zapłonie samoczynnym
wtrysk
rozpylenie paliwa
metody wibroakustyczne
diesel engine
injection
fuel atomization
vibroacoustic methods
Źródło:
Combustion Engines; 2013, 52, 3; 1129-1135
2300-9896
2658-1442
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Parametry ekologiczne silników o zapłonie samoczynnym w największym stopniu zależą do przebiegu procesu spalania. Właściwy przebieg tego procesu uwarunkowany jest odpowiednim przygotowaniem ładunku w komorze spalania, na które składa się zawirowanie czynnika oraz rozpylenie paliwa. Zawirowanie czynnika wynika z przyjętej konstrukcji układu dolotowego, parametrów geometrycznych komory spalania oraz prędkości obrotowej wału korbowego silnika. Rozpylenie paliwa zależy od parametrów wtrysku oraz stanu technicznego wtryskiwacza, a w szczególności jego rozpylacza. Autorzy obecnie pracują nad aplikacją koncepcji umożliwiającej ocenę zdatności wtryskiwacza na podstawie parametrów wibroakustycznych wywołanych wtryskiem paliwa. W artykule przedstawiono fragment dokonanych prac w zakresie weryfikacji wartości drgań tulei reakcyjnej wywołanych uderzającą strugą rozpylonego paliwa uzyskiwaną przy różnych wartościach nastaw ciśnienia w układzie zasilania. Działania te zmierzają do oszacowania zależności procesowych koniecznych do ujęcia w przyszłym algorytmie weryfikacji wtryskiwaczy.

Diesel engine ecological parameters greatly depend on the course of the combustion process. An appropriate course of this process is conditional upon a proper mixture formation in the combustion chamber i.e. charge swirl and fuel atomization. The swirl of the charge results from the adopted design of the intake manifold, geometrical parameters of the combustion chamber and engine speed. The fuel atomization depends on the injection parameter and the conditions of the injector itself, particularly its nozzle. To date, the issue of a clear evaluation of the injector ability of obtaining appropriate atomization parameters remains unresolved. The paper presents the concept and the results of its validation based on the preliminary tests of fuel atomization in open space with the use of vibroacoustic processes. The authors are currently working on applying a concept enabling an evaluation of the injector applicability based on the vibroacoustic parameters resulting from the injection of fuel. The paper presents a fragment of the works related to the verification of the vibrations of the reaction sleeve triggered by the impinging atomized fuel spray at various fuel pressures in the fuel system. The actions aim at evaluating the process relations necessary for the future algorithm of fuel injector verification.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies