Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Associations with the university as an employer – opinions of women and men representing young potential employees

Tytuł:
Associations with the university as an employer – opinions of women and men representing young potential employees
Skojarzenia z uczelnią jako pracodawcą – opinie kobiet i mężczyzn reprezentujących młodych potencjalnych pracowników
Autorzy:
Baruk, Agnieszka Izabela
Goliszek, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1341334.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
zewnętrzny wizerunek
uczelnia
pracodawca
potencjalny pracownik
skojarzenia
university
employer
potential employee
associations
external image
Źródło:
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych; 2018, 2(28); 19-42
2353-8414
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is empirical-theoretical in character. In its theoretical part on the basis of the results of a cognitive-critical analysis of world literature on the subject the significance of the associations of potential employees with the future employer is presented. Particular attention is paid to their major role with regard to the university as an employer, which should strive to shape its image among young participants of the external labour market based on building positive associations. Associations with such a characteristic employer as a university may be diversified depending on the demographic criteria. The fact that there is a shortage of research on this area is emphasized. This suggests there is a cognitive and research gap in this area. Thus, the article strives to, among others, identify associations with the university as a future workplace among women and among men and to compare their associations. 2 research hypotheses were formulated. In the process of carrying out research goals and testing both hypotheses empirical research was conducted. It covered the representatives of the group of young potential employees. The method of questionnaire survey was used to collect primary data. The collected data were subject to quantitative analysis. Among the methods used for the quantitative analysis were the methods of statistical analysis, including factor analysis and Kruskal-Wallis test. The results of conducted analysis suggest that the associations of the surveyed women and men differed. Statistically significant differences were observed above all in case of associations with positive undertones.

Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej na podstawie wyników analizy poznawczo-krytycznej światowej literatury przedmiotu przedstawiono znaczenie skojarzeń potencjalnych pracowników z przyszłym pracodawcą. Szczególną uwagę zwrócono na ich dużą rolę w odniesieniu do uczelni jako pracodawcy, która powinna dążyć do kształtowania swojego wizerunku wśród młodych uczestników zewnętrznego rynku pracy w oparciu o budowanie pozytywnych skojarzeń. Skojarzenia ze specyficznym pracodawcą, jakim jest uczelnia, mogą być zróżnicowane w zależności od kryteriów demograficznych. Podkreślono fakt niedoboru badań w tym zakresie, co wskazuje na występowanie luki poznawczej i badawczej. W artykule dążono zatem m. in. do zidentyfikowania skojarzeń z uczelnią jako przyszłym miejscem pracy wśród kobiet i wśród mężczyzn oraz do dokonania porównania ich skojarzeń. Sformułowano 2 hipotezy badawcze. W procesie realizacji celów badawczych i sprawdzenia obu hipotez przeprowadzono badania empiryczne, którymi objęto reprezentantów młodych potencjalnych pracowników. Do zebrania danych pierwotnych zastosowano metodę badania ankietowego. Zgromadzone dane poddano analizie ilościowej, w ramach której wykorzystano m. in. metody analizy statystycznej, w tym analizy czynnikowej i test Kruskala-Wallisa. Wyniki przeprowadzonej analizy wskazują, że skojarzenia badanych kobiet i mężczyzn były odmienne. Statystycznie istotnie zróżnicowane były przede wszystkim skojarzenia o wydźwięku pozytywnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies