Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reduction of the number of cylinders in internal combustion engines – contemporary trends in downsizing

Tytuł:
Reduction of the number of cylinders in internal combustion engines – contemporary trends in downsizing
Ograniczenie liczby cylindrów w silnikach spalinowych – współczesny kierunek rozwoju downsizingu
Autorzy:
Pielecha, I.
Cieślik, W.
Borowski, P.
Czajka, J.
Bueschke, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/133951.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Tematy:
combustion engine
static downsizing
dynamic downsizing
downsizing indexes
silnik spalinowy
downsizing statyczny
downsizing dynamiczny
wskaźniki downsizingu
Źródło:
Combustion Engines; 2014, 53, 4; 12-25
2300-9896
2658-1442
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the possibility of reduction of the CO2 emission due to application of downsizing, resulting also in the reduction in fuel consumption by engines. From 2015, carbon dioxide emissions will be limited to 130 g/km. Due to this there has been observed an increase in the number of three-cylinder combustion engines on the offer of most global automotive companies. In the article are presented selected new designs of three-cylinder engines, with focus on their performance parameters. The static and dynamic downsizing has been defined as the contemporary direction of the development of combustion engines. In the article are also suggested indexes of static and dynamic downsizing and their interdependency for the considered combustion engines.

W artykule przedstawiono możliwości ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu dowsizingu, co umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa przez silniki. Od roku 2015 poziom emisji dwutlenku węgla będzie limitowany do 130 g/km. W związku z tym obserwuje się zwiększenie liczby trzycylindrowych silników spalinowych w ofertach większości światowych koncernów motoryzacyjnych. Zaprezentowano wybrane, nowe konstrukcje silników trzycylindrowych w aspekcie wskaźników pracy tych jednostek. Zdefiniowano downsizing statyczny i dynamiczny jako współczesny kierunek rozwoju silników spalinowych. Zaproponowano wskaźniki downsizingu statycznego i dynamicznego dla rozpatrywanych silników spalinowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies