Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Układanie niebka. Rola opisu w mojej twórczości prozatorskiej

Tytuł:
Układanie niebka. Rola opisu w mojej twórczości prozatorskiej
Arranging a Niebko. The Role of Description in My Prose
Autorzy:
Helbig-Mischewski, Brygida
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1338129.pdf
Data publikacji:
2020-10-13
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
Description
image
plot
prose
short story
metaphor
gender
creation
autobiographism
therapeutic language
mysticism
mindfulness
depth
spiral
opis
obraz
fabuła
proza
opowiadanie
metafora
kreacja
autobiografizm
pisanie terapeutyczne
mistyka
uważność
głębia
spirala
Źródło:
Forum Poetyki; 2020, 20; 74-85
2451-1404
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł traktuje o powstawaniu i funkcji opisu we własnej twórczości prozatorskiej autorki, a także o wzajemnym stosunku kategorii opisu i opowiadania. Funkcję i strukturę opisu w swojej prozie autorka porównuje do zabawy dziecięcej w „niebko” (nazywanej także „sekretem”), nawiązując do tytułu jednej ze swoich powieści (Niebko, 2013). Rozpatruje (nie tylko artystyczną, ale i psychologiczną) genezą dominacji opisów w swojej twórczości. Wskazuje na metody, którymi „ożywia” opis w swojej prozie, aby nie był zbyt statyczny i „nudny”. Zastanawia się nad opisem jako narzędziem „pogłębienia” przeżywania egzystencji własnej i czytelnika/czytelniczki, a więc nad jego aspektem mistycznym i terapeutycznym.

The paper is devoted to the creation and function of description in the prose by the author, as well as about the mutual relations between the categories of description and storytelling. The function and structure of description is compared to the childhood game niebko (also known as a sekret), referring to the title of one of her novels (Niebko, 2013). The author considers the (not only artistic, but also psychological) genesis of the dominance of description in her prose. She points out the methods which she used to “liven up” descriptions in her prose, so that it is not too static and “boring”. She considers descriptions as a tool to “deepen” experiencing her own existence, as well as that of the reader – and so their mystical and therapeutic aspect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies