Alternative drives have an increasing share in the global, European and Polish market. The city authorities support primarily the development of electromobility. Progress in these issues is also noticeable in Poland. The increasing number of battery electric vehicles (BEVs) requires increasing energy costs of the country. Therefore, it is necessary to increase energy production. This work estimates how large this energy surplus should be. For this purpose, it was necessary to determine the average energy consumption of an electric vehicle in real traffic conditions, and then to calculate the average energy demand for a selected number of vehicles. Obtained results were related to pollutant emission considered in the well-to-wheel perspective (including generation of electricity). In the article, the authors also referred to the minimum number of charging stations for electric vehicles on the Trans-European Transport Network (TEN-T) in Poland. This is a necessary condition on which depends the use of BEV vehicles not only on the territory of cities, but also throughout the country.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00