Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Administrator Bezpieczeństwa Informacji w podmiotach leczniczych

Tytuł:
Administrator Bezpieczeństwa Informacji w podmiotach leczniczych
Administrator of Information Security in health care entities
Autorzy:
Romaszewski, Artur
Trąbka, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1336513.pdf
Data publikacji:
2015-09-30
Wydawca:
Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Tematy:
ABI
bezpieczeństwo informacji
podmioty lecznicze
informatyzacja służby zdrowia
Źródło:
Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; 2015, 37; 44-54
2300-6285
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Analizując wprowadzone w Polsce przepisy ustawy, a także planowane na 2016 rok regulacje UE dotyczące przetwarzania danych osobowych w UE wydaje się, że w przypadku podmiotów leczniczych i systemu informacyjnego opieki zdrowotnej w większości przypadków koniecznym będzie powołanie Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI). W artykule przedstawiamy najważniejsze aspekty funkcjonowania ABI, wymagania stawiane przed ABI, konieczność rejestracji i obowiązki. Warunkiem koniecznym prawidłowego usytuowania w podmiocie leczniczym , jest zgłoszenie powołanego ABI w terminie 30 dni od powołania do rejestru prowadzonego przez GIODO. Najważniejszymi zadaniami ABI są zapewnianie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w tym, prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych, dokonywanie sprawdzeń oraz nadzór nad dokumentacją przetwarzania danych.

When analyzing the new Polish regulations of the act and the EU regulations on the processing of personal data in EU proposed for 2016 , it seems that the necessity emerged to appoint an Administrator of Information Security (AIS) in the majority of health care entities and in the IT system of the health care system. The article presents the most important issues concerning the functioning and of AIS, the requirements, the necessity to register and the responsibilities. It is a prerequisite for a correct emplacement in a health care entity that within 30 days after the appointment AIS should be notified to registration by GIODO (the Inspector General for Personal Data Protection). The most important responsibility of AIS is to ensure the compliance of the provisions on personal data protection, which includes keeping the register of personal data files, preparing reports and the supervision of the data processing documentation

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies