Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Olej pirolityczny i frakcje nafty otrzymane w wyniku pirolizy opon samochodowych jako źródła energii do silników o zapłonie samoczynnym

Tytuł:
Olej pirolityczny i frakcje nafty otrzymane w wyniku pirolizy opon samochodowych jako źródła energii do silników o zapłonie samoczynnym
Pyrolytic oil and petroleum fractions obtained by pyrolysis of vehicle tires as an energy sources for compression-ignition engines
Autorzy:
Ambrosewicz-Walacik, M.
Danielewicz, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/133639.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Tematy:
olej napędowy
zużyte opony samochodowe
piroliza
olej pirolityczny
nafta
parametry fizykochemiczne
diesel fuel
used vehicle tires
pyrolisis
pyrolytic oil
naphta
physico-chemical parameters
Źródło:
Combustion Engines; 2015, 54, 3; 952-957
2300-9896
2658-1442
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy było porównanie parametrów fizyko-chemicznych oleju napędowego, oleju pirolitycznego ze zużytych opon samochodowych oraz 3 pirolitycznych frakcji nafty. Próbki scharakteryzowano pod względem lepkości kinematycznej w temp. 40°C, gęstości w temp. 15°C, liczby kwasowej, zawartości siarki, temperatury zapłonu oraz stabilności oksydacyjnej w temp. 110°C. Na podstawie przeprowadzonych badań wywnioskowano, że olej pirolityczny oraz średnia i ciężka frakcja nafty mogłyby posłużyć jako komponenty mieszanek paliwowych, jednakże uprzednio powinny one zostać poddane procesom rafinacji.

The aim of the study was to compare the physico-chemical parameters of diesel fuel, pyrolysis oil from used vehicle tires and 3 fractions of pyrolysis naphtha. The samples were characterized in terms of kinematic viscosity at 40°C, density at 15°C, acid number, sulfur content, ignition temperature and oxidation stability at 110°C. Based on the study it concluded that pyrolysis oil, and medium and heavy fraction of oil can be used as components in fuel blends.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies